Ćwiczenia dla U7 - U11 M.C.(20)

Ćwiczenia dla U7 - U11 M.C.(20)

Ćwiczenie 20

Rozdział 2 - Drybling i prowadzenie piłki.

Cel: poruszanie się w różnych kierunkach, spryt, pomysłowość

Wykonanie: wyznaczamy koło o średnicy ok. 20m, 5-6 bramek o

szerokości ok. 1,5m. 10 zawodników (atakujących) posiada piłki, ich

zadaniem jest zdobywanie bramek. 3-4 zawodników (obrońcy) w

oznacznikach starają się przeszkodzić atakującym w zdobywaniu bramek.

Sprzęt: piłki, oznaczniki, kapsle

Wskazówki: określony czas trwania zadania. Liczenie zdobytych goli

przez atakujących, zamienianie się rolami.

Ćwiczenia dla U7 - U11 M.C.

Rozdział 2 - Drybling i prowadzenie piłki.

Ćwiczenie 19

Cel: minięcie przeciwnika

Wykonanie: wyznaczony prostokąt o wymiarach 11x16 metrów. Ćwiczący podzieleni na zawodników prowadzących piłę (każdy ma piłkę) i atakujących, ustawieni są po przeciwnych stronach prostokąta. Z każdej grupy startuje jeden ćwiczący, poruszają się na wprost siebie, atakujący porusza się tylko w linii prostej. Zadaniem zawodnika prowadzącego piłkę jest minięcie atakującego i przekroczenie linii końcowej.

Sprzęt: 4 kapsle, piłki

Wskazówki: zawodnicy atakujący liczą ile razy przechwycili piłkę.

Rozdział 2 - Drybling i prowadzenie piłki.

Ćwiczenie 18

Cel: minięcie przeciwnika, z piłką

Wykonanie: wyznaczamy prostokąt o wymiarach 12m długości x 9m szerokości.

Dwie grupy ćwiczących ustawiają się po przeciwnych stronach pola.

Jeden z ćwiczących (atakujący) znajduje się w połowie prostokąta na wyznaczonej linii.

Każdy z pozostałych ćwiczących ma piłkę, ich zadaniem jest przedostanie się na drugą stronę mijając zawodnika na środku, nie tracąc piłki.

Atakujący próbuje odbierać piłkę, porusza się tylko po linii środkowej.

Ćwiczy raz jedna raz druga strona na zmianę.

Sprzęt: każdy ma piłkę prócz atakującego, 4 kapsle, kolorowy oznacznik

Wskazówki: Trener wyznacza czas po upływie którego zmieniają się atakujący.

Rozdział 2 - Drybling i prowadzenie piłki.

Ćwiczenie 17

Cel: prowadzenie piłki wewnętrzną i zewnętrzną częścią stopy

Wykonanie: rozmieszczamy 8 kapsli w równej odległości od siebie na obwodzie koła, jeden w środku koła. Ośmiu ćwiczących z piłkami ustawia się przy kapslach twarzą do środka koła. Na znak trenera wszyscy ćwiczący prowadzą piłkę do środkowego kapsla i z powrotem do następnego kapsla na obwodzie w kierunku zgodnym z wskazówkami zegara. Ćwiczący wykonują ćwiczenie do momentu aż znów znajdą się przy swoim kapslu. Dla utrudnienia, trener może zwiększyć tempo ćwiczenia, zmienić kierunek ćwiczenia, nakazać prowadzenia piłki obiema stopami na zmianę lub wykonywać dodatkowe ćwiczenia w momencie prowadzenia piłki.

Sprzęt: 9 kapsli, każdy ma piłkę

Wskazówki: W momencie poruszania się w jednym kierunku po obwodzie koła, trener krzyczy „zmiana” i zadaniem ćwiczących jest zmiana kierunku nie przerywając ćwiczenia.

Rozdział 2 - Drybling i prowadzenie piłki.

Ćwiczenie 16

Cel: prowadzenie piłki

Wykonanie: Grupa 12-20 ćwiczących porusza się z piłką w wyznaczonym polu. Każdy ćwiczących stara się kontrolować piłkę. Kiedy któryś z ćwiczących traci kontrolę nad piłką drugi stara się wybić mu ją poza wyznaczony obszar za co zdobywa punkt. Ćwiczący liczą punkty. Wygrywa zawodnik z największa liczbą punktów.

Sprzęt: każdy ma piłkę

Rozdział 2 - Drybling i prowadzenie piłki.

Ćwiczenie 15

Cel: zwody w biegu

Wykonanie: dwie grupy ćwiczących (każdy ćwiczący ma piłkę) stojące na przeciw siebie w odległości 15-18m. Pierwsi ćwiczący z obu grup startują na wprost siebie jednocześnie, prowadząc piłkę. Kiedy znajdą się w odległości kilku metrów od siebie wykonują zwód w lewo i podążają z piłką w prawo. Kolejny ćwiczący zaczyna ćwiczenie, gdy jego poprzednik ukończy. Trener zwraca uwagę na to, aby ćwiczenie wykonywać powoli i dokładnie i aby ćwiczący prowadzili piłkę tą samą nogą i wykonywali zwody w tą samą stronę.

Sprzęt: każdy ma piłkę

Wskazówki: zwiększenie tempa ćwiczenia, gdy ćwiczący dostatecznie je opanują oraz ćwiczenie trudniejszych zadań podczas prowadzenia piłki.

Rozdział 2 - Drybling i prowadzenie piłki.

Ćwiczenie 14

Cel: drybling i poruszanie się z piłką w różnych kierunkach

Wykonanie: ćwiczący w określonym polu dryblują piłką. Następnie, każdy z ćwiczących, stale dryblując, stara się „klepnąć” jak największą liczbę współćwiczących uważając przy tym, aby samemu nie zostać klepniętym.

Sprzęt: piłka na osobę

Wskazówki: ćwiczenie, aby sprawdzić, który z ćwiczących skończy je z jak najmniejszą liczbą dotknięć w limicie czasu.

Ćwiczenie 13

Cel: podanie i prowadzenie piłki

Wykonanie: pole to prostokąt o długości 14-23m i szerokości 5-8m. Pachołkami wyznaczone są 2 bramki o szerokości 2m. Ćwiczący startują z 2 przeciwnych narożników prowadząc piłkę, zatrzymują się w wyznaczonym miejscu, z którego wykonują podanie, w kierunku bramki i udają się na koniec przeciwnego rzędu. Następny ćwiczący przyjmuje piłkę i wykonuje to samo ćwiczenie.

Sprzęt: 4 pachołki, 2 piłki.

Wskazówki: zmiana nogi prowadzącej piłkę

Ćwiczenie 12

Cel: prowadzenie piłki z szybką zmianą kierunku biegu

Wykonanie: 2 grupy ćwiczących ustawione naprzeciw siebie, na wprost nich ustawionych jest 6 tyczek w odległości ok. 2m od siebie. Ćwiczący prowadzą piłkę po slalomie, sposobem określonym przez trenera (prawa, lewa stopa, wewnętrzna, zewnętrzna część stopy ect.) Sprzęt: tyczki, pachołki

Wskazówki: można zwiększyć liczbę tyczek, zmniejszyć odległość pomiędzy tyczkami, aby utrudnić zadanie.

Ćwiczenie 11

Cel: prowadzenie piłki po prostej

Wykonanie: 2 grupy ćwiczących, ustawione na wprost siebie w odległości ok.14m. Każda z grup ma piłkę. Zaczyna 1 ćwiczący z jednej grupy, prowadzi piłkę po linii prostej na przeciwną stronę, gdy przekroczy linię, ćwiczenie rozpoczyna ćwiczący z drugiej grupy. Ćwiczący starają się prowadzić piłkę prawą i lewą nogą, można zwiększać tempo i odległość do pokonania z piłką.

Sprzęt: 4 pachołki, 2 piłki

Wskazówki: ćwiczenie wykonywane na wyścigi-rywalizacja pomiędzy zespołami, kto wcześniej skończy.

Ćwiczenie 10

Cel: czas reakcji, szybkość ruchów

Wykonanie: pole ćwiczenie-kwadrat o powierzchni ok. 10m².

Grupa podzielona na 2 zespoły, ustawione w jednej linii.

Trener ustawiony w środku kwadratu. Na jego sygnał grupy jak najszybciej przemieszczają się w wyznaczonym kierunku poza linię. Punkt traci zespół, którego zawodnik jako ostatni przekroczy wskazaną linię.

Sprzęt: 4 pachołki, oznaczniki

Wskazówki: zawodnicy biegną poza linię, która znajduje się naprzeciw wskazanej.

Ćwiczenie 9

Cel: zmiana tempa i kierunku biegu

Wykonanie: drużyna porusza się po kwadracie o powierzchni ok. 20m². Trener wybiera spośród ćwiczących 2 osoby-berki. Ich zadaniem jest schwytanie pozostałych poprzez klepnięcie. Osoba schwytana, chcąc być wybawiona, staje w szerokim rozkroku z RR wyciągniętymi w bok, a inna osoba musi przejść pod jej nogami.

Sprzęt: 4 pachołki, oznaczniki

Wskazówki: zabawa rozgrywana na czas.

Ćwiczenie 8

Cel: zwody ciałem

Wykonanie: 4-6 ćwiczących trzymających się za ręce i tworzących koło, jeden z nich jest uciekającym. Trener wybiera jeszcze jedną osobę spoza koła, która jest goniącym, stoi kilka metrów od koła. Na sygnał, goniący rusz w stronę koła i stara się schwycić uciekającego. Zadaniem osób w kole jest poruszanie się dookoła, w taki sposób, aby nie rozerwać uchwytu i aby nie dopuścić do schwytania uciekającego. Z czasem następuje zmiana ról.

Wskazówki: zwiększenie liczby osób w kole, aby goniący był zmuszony do szybszego poruszania się. Ćwiczący mogą wykonywać zadanie na czas.

Ćwiczenie 7

Cel: poruszanie się ze zmianą kierunku („Berek lawina”)

Wykonanie: ćwiczący poruszają się na powierzchni ok. 14m². 2 ćwiczących trzyma się za ręce-są berkami. Ich zadaniem jest schwytanie pozostałych osób. Osoba schwytana, lub taka, która wyjdzie poza obszar zabawy, dołącza do berków. Osoby będące berkami cały czas muszą trzymać się za ręce. Zabawa kończy się, gdy zostanie 1 osoba.

Sprzęt: pachołki

Wskazówki: można mierzyć czas poszczególnym parom, aby sprawdzić, która z par wykona zadanie najszybciej.

Ćwiczenie 6

Cel: zatrzymania, starty, markowanie, zmiana kierunku i prędkości

Wykonanie: ćwiczący dobrani w pary wykonują zadania na 10m².Ćwiczący pełnią określone role w parze, jeden jest prowadzącym, a drugi jest jego „cieniem”. Cień porusza się blisko za prowadzącym, ale w taki sposób, aby go nie dotykać. Trener regularnie gwiżdże, wtedy obaj ćwiczący muszą się zatrzymać, ale cień nie może dotknąć prowadzącego, jeśli dotknie, traci punkt, jeśli nie dotknie zyskuje punkt. Ćwiczący zamieniają się rolami. Sprzęt: 4 pachołki, oznaczniki Wskazówki: można zmieniać osoby w parach, aby ćwiczący pracowali z innymi ćwiczącymi.

Ćwiczenie 5

Cel: zmiana kierunku i szybkości

Wykonanie: Pole ćwiczenia to prostokąt o wymiarach 18m x 5m. Ćwiczący ustawieni są w 2 grupach po przekątnej. Startuje jeden ćwiczący, biegnie omijając tyczki. Następnie startuje ćwiczący z przeciwnej grupy.

Sprzęt: 6 tyczek

Wskazówki: można zwiększać tempo ćwiczenia, mogą to ćwiczenia wykonywać równocześnie 2 ćwiczący na wyścigi, kto ukończy pierwszy, w tym przypadku trzeba zwrócić dużą uwagę na bezpieczeństwo, aby nie doszło do zderzenia się ćwiczących.

Ćwiczenie 4

Cel: zmiana kierunku i szybkości

Wykonanie: 2 grupy ćwiczących ustawionych naprzeciw siebie w odległości ok.18m. Na wprost nich ustawione tyczki w odległości ok. 1,5m od siebie. Ćwiczący startują pojedynczo, raz z jednej, raz z drugiej strony. Biegną w określonym na przeciwną stronę slalomem pomiędzy tyczkami tak, aby nie dotknąć żadnej z nich.

Sprzęt: 6 tyczek

Wskazówki: dla udoskonalenia ćwiczenia można zwiększyć jego tempo, liczbę tyczek, lub zmniejszyć odległość między tyczkami, tym samym zwiększają trudność ćwiczenia.

Ćwiczenie 3

Cel: zmiana tempa i kierunku

Wykonanie: 2 grupy ćwiczących ustawione naprzeciw siebie w odległości 13-14m (szerokość pola zabawy 9m). Pierwsi zawodnicy z przeciwnych grup startują jednocześnie. Zadaniem jednego jest przedostanie się na drugą stronę, w taki sposób, aby nie zostać schwytanym przez swego przeciwnika. Zadaniem drugiego jest schwytanie partnera. Następnie ćwiczący zamieniają się rolami.

Sprzęt: 4 pachołki, oznaczniki

Wskazówki: zwiększanie lub zmniejszanie szerokości pola ćwiczenia w celu doskonalenia zwinności.

Ćwiczenie 2

Cel: markowanie i wymijanie

Wykonanie: 2 grupy ćwiczących ustawione naprzeciw siebie w odległości 10m. Ćwiczący w grupach dobrani są w pary. Startuje pierwsza para. Jeden z pary biegnie na wprost bardzo często zmieniając kierunek biegu, drugi z pary jest jego „cieniem” stara się wykonywać dokładnie te same ruchy, co jego partner. Po wykonaniu zadania, ćwiczący w parach zamieniają się rolami.

Sprzęt: 4 pachołki

Wskazówki: zwiększenie tempa w miarę opanowywania ćwiczenia.

Rozdział 1

ROZGRZEWKA

Ćwiczenie 1

Cel: minięcie przeciwnika

Wykonanie: 2 grupy ćwiczących stoją naprzeciw siebie w odległości 10 m, w połowie odległości ustawiony zostaje pachołek. Pierwsi ćwiczący z obu grup startują jednocześnie, biegną na wprost pachołka. W odległości ok. 2m wykonują zwód, mijając pachołek. Trener informuje wcześniej, z której strony powinni minąć pachołek. Wracają na koniec przeciwnego rzędu i czekają na swoją kolej.

Sprzęt: 5 pachołków

Wskazówki: zawodnicy powinni wykonywać zwód w obu kierunkach, w miarę opanowywania ćwiczenia jego tempo powinno wzrastać. Trener narzuca rodzaj zwodu.

Uwaga. Wystąpił nieoczekiwany błąd! Prosimy spróbować później.
500
1c61ef6eab921aeb7ec9e9bd7f628dd9fc85ac7b
Przepraszamy. Wystąpił błąd naszego serwera